donderdag 9 april 2015

Kippenvleugels van de Topkok


Mijn zus van Le blog de Clementine volgt regelmatig kookcursussen bij topkoks. Dit keer was het thema kip. Hier vind je deel 2 van de cursus kip.

Een leuk idee is hoe je zelfs van ordi kippenvleugels een elegant voorgerechtje kunt maken.

Ingrediënten:
Kippenvleugels
Amandelpoeder of amandelmeel
Balsamicoazijn
Extravergine olijfolie

Bereiding:
  1. Knip de puntjes van de vleugels en verwijder het grootste botje. Her kleine botje dient straks als handvat wanneer na het bakken het vlees gekrompen is. Paneer de vleugeltjes met amandelmeel. Giet een el olijfolie in de koekenpan en bak de vleugeltjes tot ze gaar zijn. 
  2. Kook de balsamicoazijn in tot een siroop en  versier daarmee de bordjes.

De kok gebruikt hiervoor balsamico crème getrokken met de toppen van de sparren van de Canigouberg in de Pyreneeën. Mijn zus heeft gelijk een flesje gekocht en het met mij gedeeld.




Mijn versie leek dus nergens naar. Ik had ook nog eens de vleugelpunt niet weggeknipt. Maar het was wel lekker en dat is het voornaamste.



Geen opmerkingen: