vrijdag 14 februari 2014

Na de Aperol Spritz de Hugo.


Soms ga ik naar de Aldi. Ik vind het leuk om te kijken wat de Duitse  'grootgrutter' (zeg je dan) anders heeft dan Appie Jumbo. Gisteren was ik er weer. Vanuit betrouwbare bron had ik vernomen dat de literfles Aldi rood en de witte Grüner Veltliner goed te drinken zijn. Ik speurde de alcoholschappen af en moest me even goed aan de winkelwagen vasthouden, want ik zag Hugo. Hé, ho Hugo bij de Aldi!
Afgelopen zomer was ik ettelijke keren van plan om het trendy drankje Hugo te maken, want ik wil beslist niet achterlopen. Ik was bij met alle aperitiefjes: Prosecco, met Aperol Spritz maar nog net niet bij met  Hugo. Maar goed, 
voor de echte Hugo heb je nodig: 
2/3 Prosecco
1/3 vlierbessensiroop
een spritz sodawater
paar blaadjes munt
ijsblokjes
schijfje citroen

In een bol wijnglas doe je een paar blaadjes munt, de siroop, de prosecco, het sodawater, beetje roeren en dan de ijsblokjes.







Geen opmerkingen: