dinsdag 18 februari 2014

Chinese karbonades in sojasaus


Ingrediënten:
4 schouderkarbonades
olie
honing
marinade:
1 lente-ui of stukje prei
1 knoflookteen
1 Spaanse peper
sojasaus
2 el kippenbouillon
Shaoxing rijstwijn of pale medium Sherry
suiker 


Bereiding:
  1. Hak lente-ui en knoflook fijn. Verwijder de zaadjes van de Spaanse peper en snijd in stukjes.
  2. Maak de marinade met 3 el sojasaus, 1 el suiker, 1 el water, 1 tl sherry, lente-ui, knoflook en Spaanse peper. Marineer het vlees hier 30 minuten in. Keer de karbonades af en toe. Laat de karbonades uitlekken en schrap de lente-ui, knoflook en Spaanse peper van het vlees. Bewaar deze in de marinade.
  3. Verhit een grote koekenpan op een matig vuur 3 el olie en bak de karbonades 3 minuten aan één kant. Keer ze en bak de andere kant goudbruin. Voeg dan de marinade en 2 el bouillon toe. Zet het vuur laag en laat 5 minuten sudderen.
  4. Besmeer de karbonades aan één kant met 1/2 el honing. Sudder nog 2 minuten.
Eet bijvoorbeeld met Chinese snijbonen. of Paksoi

Recept uit Het Chinese Kookboek deel 1







1 opmerking:

Clementine zei

Dat ga ik vanavond maken. Ik heb toevallig een schouderkarbonade die ik in nog Spanje had gekocht ontdooid. Ik probeer de diepvries leeg te krijgen.
Alle andere ingrediënten heb ik ook in huis.