zondag 21 juli 2013

Gebakken zoete puntpaprika's



Peperoni fritti zijn populair in Italië, vooral in Puglia, Zuid-Oost Italië. Maar ik heb geen idee hoe scherp hun 'cornaletti' paprika's zijn op de schaal van Scoville.

In mijn buurttoko hebben ze verschillende soorten pepers en de Iraanse eigenaar raadde mij de lichtgroene pepers aan. Die waren sweet zei hij. Ik moest wel de hele zak nemen maar voor het geld hoefde ik het niet te laten, 1,50 voor een grote zak. En ik heb ik geen spijt van gehad. Ze waren zo lekker dat ze in een oogwenk op waren en ik morgen weer een nieuwe zak ga halen.

Ingrediënten:
1 zak lichtgroene niet scherpe pepers/puntpaprika's van de Mediterraanse winkel
olijfolie
knoflook

Bereiding:

  1. Was en droog de puntpaprika's
  2. Verhit een pan met een flink laagje olijfolie.
  3. Leg de puntpaprika's in een enkele laag in de pan, prik de dikkere gedeeltes in en bak de paprika's op hoog vuur tot ze een beetje geblakerd zijn. 
  4. Bestrooi met peper en zout en knijp er knoflook boven uit.




Geen opmerkingen: