zaterdag 22 juni 2013

Koolsalade zoals bij KFC




Manilla 1968.  'Ik weet iets heel bijzonders, we gaan ergens eten waar je met je handen kip mag kluiven', zei hij enigszins opgewonden. Dat was heel eng in de tijd van hoe heurt het. We belandden in een soort grote open schuur met goedkope tafels en stoelen. Het was raar dat je niet kon kiezen, alleen maar kip. Ik vond het maar een gekke tent. En van de salade kan ik me niets meer herinneren.Wel mijn vieze kleverige vingers. Vier jaar later kwam de eerste Kentucky Fried Chicken naar Nederland.

Ingrediënten:
1/2 kop mayonaise
1/3 kop kristalsuiker
1/4 kop melk
1/4 kop karnemelk
2 1/2 eetlepels citroensap
1 1/2 eetlepel witte (dragon)azijn
1/2 theelepel zout
1/8 theelepel peper
8 kop fijngesneden kool (ongeveer 1 kool)
1/4 kop geraspte wortel (1 middelgrote wortel)
2 eetlepels fijngesneden sla-ui
(1 cup is een capppuccinokop = 240 ml)


Bereiding:
  1. Hak of schaaf de kool en de wortel heel fijn - zo fijn als rijstkorrels.
  2. Mix in een grote schaal de mayonaise, suiker, karnemelk, citroensap, witte azijn, sla-ui peper en zout in een schaal en roer glad.
  3. Meng er de kool en wortel door en zet afgedekt 12 uur in de koelkast alvorens te serveren. 



Recept van Topsecretrecipes - Creating Original Clone Recipes of America's Favorite Foods since 1987.

Geen opmerkingen: