donderdag 31 januari 2013

Kalfskarbonade met gemengde kruiden


Ingrediënten:
4 kalfskarbonades (800 gr)
1 vleestomaat (200 gr)
rozemarijn, tijm
bieslook, majoraan
venkelkruid
peterselie
droge witte wijn
extravergine olijfolie
zout en peper

Bereiding:

  1. Hak de zes kruiden samen fijn en 'paneer'de karbonades met het haksel. Leg de karbonades op een bord, dek ze goed af met vershoudfolie. Laat 30 minuten staan.
  2. Verhit in een grote koekenpan 2 el olie en bak de karbonades. Neem de karbonades uit de pan en verwijder het vet.
  3. Schenk 100 ml witte wijn in de pan, kook hem in enkele minuten wat in en voeg zout en peper toe.
  4. Zet het vuur uit en doe de karbonades terug in de pan zodat ze de smaak van de wijn opnemen.
  5. Serveer de karbonades op een bedje van dungesneden tomatenplakjes.
  6. Garneer desgewenst met enkele kruiden.
Ik heb er nog  wat Italiaanse kruidenzout Sale di Cervia alle erbe aromatiche over gedaan, dat ik van mijn zus uit Italië kreeg.

Uit La Cucina Italiana



1 opmerking:

Clementine zei

Ik dacht er juist gisteren aan : zou ze dat zout al een keer geprobeerd hebben ? Ik vind het wel lekker, maar je kunt het niet overal bij gebruiken. Hier past het inderdaad goed bij.