woensdag 8 augustus 2012

Nectarinesalade met Lambrusco

Nectarinesalade met Lambrusco

30 graden in de schaduw was het in Canet en Roussillon, waar ik de vakantie bij mijn zus doorbracht.

Van koken kwam niet veel. We aten salades op het terras, salades aan het strand, af en toe een gegrild visje of haalden een plateau oesters bij de afhaalvisboer.

Mijn zwager, die behoorlijk bio is en vindt dat fruit moet, nam voor dag en dauw zijn twee kleindochters mee naar de campagne om nectarines te plukken. Ze kwamen thuis met een kist fruit, waarmee een Hollander gelijk mee langs de weg zou gaan staan met een bordje Nectarines te koop. De kinderen aten ze niet en ik zag steeds meer fruitvliegjes uit de kist komen.

Ik vind zelf, dat wijn moet. Ik redde de niet aangestoken nectarines uit de kist, maakte ze schoon, sneed ze in stukken, deed ze in een schaal en goot er zoveel Lambrusco over dat ze net onder kwamen te staan. Een halve dag koud laten worden in de ijskast, wat lavendelbloemetjes en munt uit de tuin erover en de nectarines waren gered. En iedereen vond ze lekker.

Geen opmerkingen: